2010年7月16日 星期五

第11日-差点被骗了

第11日,124公里,人在曼谷。顺利的一天,我的提款卡恢复正常了,这样我就可以比较方便取钱了。其实,我住在曼谷市外面,那里名叫Bang Pakok。


我发现了那里的人很喜欢“砍"外国的旅客,卖东西给外国人时什么都是昂贵的,唉....


当我去到的第一家酒店,价格表里最高的价格也只有480泰铢而已,但是当工作人员知道我是外国人时,他说那间房间的价格是640泰铢,这算什么.....

之后我发现了另外一家的酒店,是固定的价格的。虽然是有点贵,但是比起被骗来得好。


再次的,这里很难找到地方上网!!!

5 則留言:

  1. Poh,
    Congratulation and glad to know that you are in Bangkok...and most importantly you learnt a lot ..be adventurous and move forward ..remember there is no "RETURN" ...all depend on your own judgement and deicision...good luck and take care..Teh Yee Cheu

    回覆刪除
  2. Poh,,

    On the way to Mukdahan near Thai/Laous border, north east of Bkk, you will be able to see a lot of steaks house(beef), but ...take more banana/ fresh coconut juice...mango as well..Teh

    回覆刪除
  3. Poh,

    Try to look for rest house ...in stead of hotel...rest house cheaper at range Rm10-30/night...Teh

    回覆刪除
  4. 7月16日7.00pm出席了韩江小学90周年、汉中60周年、韩院10周年纪念晚宴,当晚席开600多桌,场面很热闹,很多校友都回来母校,我有跟一些校友谈起你的壮举,他们都很佩服你的毅力,并要我代表他们献上祝福,祝你一路平安。
    努力吧!学弟,如果你一定要,你就一定能,如果你挺能,你就一定要。前进吧!

    回覆刪除
  5. yb,sure,i always try to find somewhere cheap to stay.alot of fruit,i remember tat.

    senior chuan,thks^^

    回覆刪除